« Vrij | Home | Oppakken »

Vrij

10

november

2006

Sudoku


Het was een spannende dag gisteren voor iedereen die de Deventer Moordzaak volgt en daarmee ook voor mij als 'supporter' van mijn vader die zich inzet voor Ernest Louwes.

De rechter had bepaald dat er onder de steen gekeken moest worden van het graf van de weduwe. Een getuige die door mijn vader was aangedragen had vermoedens geuit dat er misschien een mes onder de grafsteen kon liggen. Het idee dat daar naar het moordwapen werd gezocht is natuurlijk heel luguber en heerlijke sensatie voor de media. Het was ook wel een mediageniek plaatje: mannen in witte pakken en een witte tent op een donkere begraafplaats. Ik merk nu wel dat in de pers - en bij veel mensen - een soort koppeling is gemaakt tussen: mes gevonden dan is de een schuldig, mes niet gevonden dan is de ander schuldig.

Ik geeft het toe, de wens was ook bij mij vader van de gedachte. De zaak speelt al zo lang en er is nu al zoveel over deze zaak gezegd dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Het is aan iemand die de zaak alleen van een afstand heeft gevolgd al bijna niet meer uit te leggen wat er allemaal gebeurd is. Daarnaast zijn er zoveel krachten die proberen het beeld in deze zaak te verstoren. Door het vinden van het mes zou het allemaal veel makkelijker worden. Het zou het keiharde bewijs zijn waar geen smoesjes, leugens of persoffencief tegen opgewassen is. Hoewel iedereen wist dat de kans klein was dat het er daadwerkelijk zou liggen, bleef je toch hopen.

Maar het mes lag er helemaal niet. Het verhaal wordt daarmee juist steeds ingewikkelder. Er is nog genoeg ander bewijs maar daar moet wel naar gekeken worden. Ik ben er sinds januari van dit jaar van overtuigd dat Ernest Louwes onschuldig in de gevangenis zit en dat de moord gepleegd is door 'de andere verdachte'. Sinds juni ben ik er ook van overtuigd dat er binnen politie en justitie personen moeten zijn die het onderzoek verstoord hebben, en de zaak nog steeds bewust tegenwerken.

Maar elke keer als er zo een 'tegenslag' is in deze zaak ga ik in mijn hoofd alle feiten die ik ken weer kritisch in gedachten langs. Want het zal toch maar zo zijn dat mijn vader het helemaal mis heeft. Wat zijn vermoedens? Wat weet ik zeker? Wat is logisch? Er van uitgaande dat de moord maar door 1 dader gepleegd kan zijn is het net een Sudoku puzzel. Als het een waar is, dan is het ander niet waar. Als er in de ene rij al een 8 staat dan kan er in dezelfde rij niet nog een 8 staan. Als de een schuldig is dan is de ander dus onschuldig.

We zijn alweer een dag verder en na een dag nadenken weet ik het nog steeds zeker. Ernest Louwes is onschuldig. Ik ben en blijf trots op hoe mijn vader zich voor hem inzet. Het gaat weer langer duren en het blijft zoeken naar het ene vakje dat ingevuld kan worden waardoor alle andere cijfers van de puzzel op hun plaats vallen.

Reacties (19)
16:34 uur
10-11-2006

Geef een reactie:

En trots mag je zijn op je vader. Hij heeft dingen naar boven gebracht die niemand anders zag…of wilde zien en dat is iets om trots op te zijn denk ik.

Liefs Michelle
Michelle - 10 11 06 - 16:49

Treffend verwoord…ik had ook gehoopt dat er opeens een kentering zou zijn…het vraagt een nog langere adem…met veel respect voor het doorzettingsvermogen van jouw vader!
leesfan - 10 11 06 - 18:16

Je moet je schamen voor je vader. Hij verwoest het leven van iemand anders en ik ben het er mee eens dat de rechter hem nu moet tegenhouden.
Friso - 10 11 06 - 19:05

Ik gebruik je site om even makkelijk op wikipedia te komen..bedankt dus. Jij en je vader zijn kanjers!
aafke - 11 11 06 - 00:07

Dit artikel in BN/DeStem is ook weer zo zwak, want er komen veel mensen met bepaalde belangen aan het woord: http://www.bndestem.nl/binnenland/articl..
Joost (Email) (URL) - 11 11 06 - 09:23

Ja, ik kan me voorstellen dat de concurrent opinipeiler hem graag wil diskwalificeren, en dat Peter R. de Vries die al jaren in zijn uitzendingen roept dat Louwes schuldig is vooraan staan om kritiek te hebben.
Marc - 11 11 06 - 10:23

Jammer dat je niet op de inhoud ingaat Marc maar alleen je geloof uitdraagt. De argumenten zijn blijkbaar op.
Friso - 11 11 06 - 15:20

Friso, welk van je argumenten had ik op in moeten gaan? Dat ik me moet schamen voor mijn vader, dat hij het leven van iemand anders verwoest of dat de rechter hem moet tegenhouden. Zijn DAT jouw argumenten of is DAT jouw geloof?
Marc - 11 11 06 - 18:25

friso, je moest je schamen voor neerlands rechercheteams die maar aanklooien als het gaat om het oplossen van dit soort zaken. vergeleken met andere landen zijn hun een lachertje, een stel kleuters die good guy-bad guy spelen. kijk maar naar zaken in het verleden en al die andere moordzaken die nooit en te nimmer oplgelost zijn. wees liever trots op mensen als marcs vader die zijn nek uitsteekt voor de slachtoffers van deze klunzen
enna - 11 11 06 - 21:31

Ja tuurlijk was dit mooi geweest als er een mes lag in dat graf,maar vond het verhaal niet geloofwaardig dat daar het moordwapen zou liggen.
Volgens mij gooi je zo iets eerder in een rivier dan bij het slachtoffer.
Echter ook ik blijf geloven in de onschulf van louwes.
Belangrijk is gewoon dat de zaak van top tot teen opnieuw onderzocht word en openen van het graf hoorde daarbij.

x Brian
Brian K - 11 11 06 - 22:19

Je kunt er bijvoorbeeld op ingaan dat je vader het leven van iemand verwoest. Dat is blijkbaar ineens heel normaal. Prima om in de onschuld van Louwes te geloven maar stop het met de beschuldigingen richting iemand anders.
Friso - 12 11 06 - 13:46

Friso, jij beschuldigd zeker niemand met die opmerkingen van je gericht aan Marc’s vader en Marc zelf…
Denk voortaan even na voordat je iets opschrijft…
Michelle - 12 11 06 - 14:19

Ben het met Enna eens…
Lisette - 12 11 06 - 14:38

In de HP/DeTijd van deze week een interessant vraag&antwoord met Prof.Mr.Dr.Knoops, de advokaat van Ernest Louwes.Hij zegt daarin dat hij respect heeft voor burgers die nieuw feitenmateriaal aandragen, maar dat zij zich niet moeten opstellen als advokaat of officier, want dan overschrijden zij een grens en dat kan een zaak schaden.Ook zegt hij dat inmiddels deze hele zaak voor Maurice een prestigeslag is geworden en dat dat betreurenswaardig is.Ik ben het eens met deze deskundige en heb vooral te doen met de zgn. klusjesman die alsmaar door De Hond c.s. beschuldigd wordt.
Ype - 12 11 06 - 20:01

“Maar elke keer als er zo een ‘tegenslag’ is in deze zaak ga ik in mijn hoofd alle feiten die ik ken weer kritisch in gedachten langs. Want het zal toch maar zo zijn dat mijn vader het helemaal mis heeft.”
Ik zou zeggen tegen alle mensen die hun kritiek geven: beter lezen en mocht je toch enig kritiek hebben op de Deventer moordzaak en het optreden van Maurice: dan denk ik toch dat je op de verkeerde blog aan het spammen bent. Evelien heeft gesproken! ;-) Stay in Peace…
Marc, fijne week! Enjoy!
Evelien (Email) (URL) - 12 11 06 - 20:34

De klusjesman wordt niet beschuldigt er wordt duidelijk gemaakt door feiten dat er gerede twijfel is om de zaak te heropenen doordat er meer potentiele daders kunnen zijn.
Wat ik simpelweg niet begrijp is, waarom wordt de zaak niet heropend?
By the way de klusjesman is sowieso schuldig aan afpersing gezien de verschillende betrouwbare getuigen,daar kun je ook aardig wat jaar voor in de cel gaan!
Volgens mij moet je niet zeggen dat de klusjesman schuldig is, maar wie gelooft nog dat Louwes de schuldige is volgens mij niet erg veel mensen.

gr brian en x aan Marc
Brian Koster - 12 11 06 - 20:49

Evelien je hebt gelijk!
Lisette (Email) (URL) - 12 11 06 - 22:07

lelijk??
njnbbgv (Email) - 28 05 07 - 18:50

ja dom
iemand (Email) - 12 06 12 - 13:47



  
Persoonlijke info onthouden?

Emoticons / Textile


 

  (Registreer je gebruikersnaam / Log in)

Notificatie:
Verberg email:

Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of email-adres in te typen.

marcdehond.nl

naam Marc de Hond
leeftijd 35
woonplaats amsterdam
facebook vriendjes worden
email
marc_de_hond@hotmail.com
boek Marc nu als spreker

meer info

twitter

laatste reacties

Arno Oppenheim (Spreker bij uw ev…): Marc ik heb je zien optre…
Karin (Spreker bij uw ev…): Ik heb Marc de Hond onlan…
Volleyballer (Mart Smeetsgate, …): Mart Smeets is een dikke …
annette maalman (Even geduld A.U.B…): Hoi Marc, ik heb je inder…
Aly (Even geduld A.U.B…): Tjeee… wat een prachtig v…
Ineke (Even geduld A.U.B…): Marc, jij weet ook mensen…
Anouk (Even geduld A.U.B…): een mooi ontroerend stukj…
Ingrid van den Mo… (Even geduld A.U.B…): Grote klasse dat je dit k…
Maurice (Even geduld A.U.B…): Mooi kwetsbaar stukje…
Sylvana (Even geduld A.U.B…): Wauw, mooi!!

mijn boek 'Kracht'

netwerken

 

links

zoeken

archief

01 Jul - 31 Jul 2002
01 Aug - 31 Aug 2002
01 Sep - 30 Sep 2002
01 Okt - 31 Okt 2002
01 Nov - 30 Nov 2002
01 Dec - 31 Dec 2002
01 Jan - 31 Jan 2003
01 Feb - 28 Feb 2003
01 Mrt - 31 Mrt 2003
01 Apr - 30 Apr 2003
01 Mei - 31 Mei 2003
01 Jun - 30 Jun 2003
01 Jul - 31 Jul 2003
01 Aug - 31 Aug 2003
01 Sep - 30 Sep 2003
01 Okt - 31 Okt 2003
01 Nov - 30 Nov 2003
01 Dec - 31 Dec 2003
01 Jan - 31 Jan 2004
01 Feb - 29 Feb 2004
01 Mrt - 31 Mrt 2004
01 Apr - 30 Apr 2004
01 Mei - 31 Mei 2004
01 Jun - 30 Jun 2004
01 Jul - 31 Jul 2004
01 Aug - 31 Aug 2004
01 Sep - 30 Sep 2004
01 Okt - 31 Okt 2004
01 Nov - 30 Nov 2004
01 Dec - 31 Dec 2004
01 Jan - 31 Jan 2005
01 Feb - 28 Feb 2005
01 Mrt - 31 Mrt 2005
01 Apr - 30 Apr 2005
01 Mei - 31 Mei 2005
01 Jun - 30 Jun 2005
01 Jul - 31 Jul 2005
01 Aug - 31 Aug 2005
01 Sep - 30 Sep 2005
01 Okt - 31 Okt 2005
01 Nov - 30 Nov 2005
01 Dec - 31 Dec 2005
01 Jan - 31 Jan 2006
01 Feb - 28 Feb 2006
01 Mrt - 31 Mrt 2006
01 Apr - 30 Apr 2006
01 Mei - 31 Mei 2006
01 Jun - 30 Jun 2006
01 Jul - 31 Jul 2006
01 Aug - 31 Aug 2006
01 Sep - 30 Sep 2006
01 Okt - 31 Okt 2006
01 Nov - 30 Nov 2006
01 Dec - 31 Dec 2006
01 Jan - 31 Jan 2007
01 Feb - 28 Feb 2007
01 Mrt - 31 Mrt 2007
01 Apr - 30 Apr 2007
01 Mei - 31 Mei 2007
01 Jun - 30 Jun 2007
01 Jul - 31 Jul 2007
01 Aug - 31 Aug 2007
01 Sep - 30 Sep 2007
01 Okt - 31 Okt 2007
01 Nov - 30 Nov 2007
01 Dec - 31 Dec 2007
01 Jan - 31 Jan 2008
01 Feb - 29 Feb 2008
01 Mrt - 31 Mrt 2008
01 Apr - 30 Apr 2008
01 Mei - 31 Mei 2008
01 Jun - 30 Jun 2008
01 Jul - 31 Jul 2008
01 Aug - 31 Aug 2008
01 Sep - 30 Sep 2008
01 Okt - 31 Okt 2008
01 Nov - 30 Nov 2008
01 Dec - 31 Dec 2008
01 Jan - 31 Jan 2009
01 Feb - 28 Feb 2009
01 Mrt - 31 Mrt 2009
01 Apr - 30 Apr 2009
01 Mei - 31 Mei 2009
01 Jun - 30 Jun 2009
01 Jul - 31 Jul 2009
01 Aug - 31 Aug 2009
01 Sep - 30 Sep 2009
01 Okt - 31 Okt 2009
01 Nov - 30 Nov 2009
01 Dec - 31 Dec 2009
01 Jan - 31 Jan 2010
01 Feb - 28 Feb 2010
01 Mrt - 31 Mrt 2010
01 Apr - 30 Apr 2010
01 Mei - 31 Mei 2010
01 Jun - 30 Jun 2010
01 Aug - 31 Aug 2010
01 Sep - 30 Sep 2010
01 Okt - 31 Okt 2010
01 Nov - 30 Nov 2010
01 Dec - 31 Dec 2010
01 Jan - 31 Jan 2011
01 Feb - 28 Feb 2011
01 Mrt - 31 Mrt 2011
01 Apr - 30 Apr 2011
01 Mei - 31 Mei 2011
01 Aug - 31 Aug 2011
01 Sep - 30 Sep 2011
01 Okt - 31 Okt 2011
01 Jan - 31 Jan 2012
01 Mrt - 31 Mrt 2012
01 Apr - 30 Apr 2012
01 Mei - 31 Mei 2012
01 Jun - 30 Jun 2012
01 Jul - 31 Jul 2012
01 Aug - 31 Aug 2012
01 Sep - 30 Sep 2012
01 Okt - 31 Okt 2012
01 Dec - 31 Dec 2012
01 Jan - 31 Jan 2013
01 Feb - 28 Feb 2013
01 Mrt - 31 Mrt 2013
01 Apr - 30 Apr 2013
01 Mei - 31 Mei 2013